Povodom Dana medijske pismenosti, za učenike 2. razreda, održana je radionica na satu informatike, a pod vodstvom nastavnice informatike Snježane Puljek Bašić na temu utjecaja influencera na mlade i važnosti kritičkog promišljanja prilikom konzumacije sadržaja na društvenim mrežama. Radionica je započela kratkim uvodom u svijet influencera – tko su oni, na kojima platforme djeluju te na koji način dolaze do velikog broja pratitelja i utjecaja. Učenici su imali priliku podijeliti koje utjecaje sami prate što ih kod tih osoba privlači – bilo da je riječ o zabavnom sadržaju, savjetima za zdrav život, motivaciju ili jednostavno u svakodnevnom životu. U drugom dijelu radionice otvorena je rasprava o pitanjima poput:
- Tko su bili influenceri kroz različita desetljeća dvadesetog stoljeća?
- Tko su najpopularniji influenceri na društvenim mrežama?
- Koliko vjerujemo onome što govore influenceri ?
- Kako prepoznati sponzorirani sadržaj?
Analizirali su primjere objave influencera te pokušali procijeniti autentičnost poruka i koliko su one u skladu sa stvarnim vrijednostima koje promiču. Zaključci radionice istaknuli su važnost kritičkog mišljenja, osobne odgovornosti, te razvijanja medijske pismenosti. Osvijestili su koliko su influenceri prisutni u njihovom svakodnevnom životu te kako se poruke koje primaju mogu nesvjesno odraziti na njihove stavove, ponašanje i samopouzdanje.
Radionica je završila poticajnom porukom: “Biti svjestan nije isto što i slijepo pratiti – razmišljajmo, propitujmo, birajmo.”